handdator

Visa fullständig version : Der Tuner´s 10th Anniversary!

Martin Ochs
2006-05-18, 21:48
Hittade denna Mörkblå Skönhet i Köln,grovt misshandlad av en tysk pensionär utan sinne för avstånds bedömmning ,bilen var repad på sidorna då han upprepade gånger körde in i sina garage stolpar.

När jag fick hem bilen körde jag den som var de sista månaderna förra sommaren.
I vintras plockades bilen ner i atomer och har fått ny lack i vinter ,nästan 7 liter keramisk klarlack in och utvändigt ligger det nu på bilen (mellanslipad såklart).

Dessutom har den fått OBX grenrör ,IL Sportcat,IL fullflödes 2,5 tum ljuddämpare med 2 st vackra ovala utsläpp Och KN insatsfilter .

Utseendemässigt har den fått orginal Mazda sidokjolar och frontläpp,nu väntar jag på en Mazdaspeed bakvinge .

5300 mil har hon gått nu ,i skick bättre än ny (iallafall lackmässigt).
JBL 8 Tums koaxialer i dörrarna MDS diskanter och Blaupunkt Stereo

Kommande projeckt är Mazdaspeed kammar och polering av diverse aluminium detaljer,samt kenlow racefläckt..

En bil jag länge önskat mig!

Martin Ochs
2006-05-18, 22:59
en bild till

Crazy Ivan
2006-05-18, 22:59
Bara att gratulera till en snygg BLÅ skönhet........ ;D

Martin Ochs
2006-05-18, 23:07
Man tackar ,Klart den är blå ,den andra ser silvrig ut men färgen heter chalkedon blau metallic.

Sportbilar ska vara blå eller hur!

Marcus K
2006-05-19, 20:48
Japp, sportbilar ska vara blå.

Snygg. Otroligt schysst i lacken.

/ MACH

Crazy Ivan
2006-05-19, 21:16
På tal om sådant, kanske det är dags att under 2007 anordna en träff bara för BLÅA Miator, eller??? ;)
(F_n va snyggt det skulle vara.....)

Fram på höstkanten när sjöarna är djupblå, himlen klarblå och blåbären mogna......ev. kanske man väntar till slånbären blivit frostnupna och söta.....??? ;)
...och näsorna blåfrusna.... ;D

Martin Ochs
2006-05-20, 09:21
Tack Mach ,där ligger många veckors hårt arbete bakom.
Klart vi ska ha en träff för blåa Miator Ivan v,arför inte ,blåa träffen kan den kallas,

Jag kommer med båda mina.

Martin

Oscar Beijer
2006-06-14, 22:11
vart hittar du MazdaSpeed vingen, vilka säljer MazdaSpeed grejjer här i europa ?

Martin Ochs
2006-06-19, 20:36
I England hittade jag en ÅF.

MVH
Martin

Oscar Beijer
2006-06-19, 21:41
Ok.. har du nån hemsida ?