handdator

Visa fullständig version : Mitt vinter projekt!

Conny Lundell
2009-02-07, 16:32
Titta in här (http://www.garaget.org/?car=108860) om ni vill!! Lite bilder på min turbo Miata. Det har varit ett roligt projekt och det blir säkert ännu roligare att köra bilen :).

sandis
2009-02-10, 06:29
Mycket intressant detta. Ska bli spännande att få ditt omdöme när allt är klart.

Albin
2009-02-10, 09:01
Roligt roligt roligt! Nu blev ja sugen, turbo är ju bara för härligt! Ska bli mycket kul att höra hur beroendeframkallande det blev:p.

04116 Andreas S
2009-07-08, 14:23
Hej Conny!

Jag såg hur fint det ser ut under din motorhuv när jag satt och bläddrade i senaste miatabladet. Snyggt! :-) Rören till intercoolern och "täckplåten är jäkligt fina".

Andreas

PS jag ska maila dig en ny tändningstabell som jag kör med och som jag tycker gör bilen gladare :-)

Conny Lundell
2009-07-09, 12:25
Hej Conny!

Jag såg hur fint det ser ut under din motorhuv när jag satt och bläddrade i senaste miatabladet. Snyggt! :-) Rören till intercoolern och "täckplåten är jäkligt fina".

Andreas

PS jag ska maila dig en ny tändningstabell som jag kör med och som jag tycker gör bilen gladare :-)

Tjenare Andreas!

Kul att du gillar min Turbo Miata. Det hade varit kul med ett par bilder på din kompressor motor. Jag ser fram mot att testa din nya tändkurva :) Just nu kör jag med den tändkurvan som följde med boxen och jag tycker den funkar fint och för tillfället kör jag utan Turbo efter mitt lilla besiktnings projekt men Turbon skall i så fort som möjligt. Jag skall bara göra en liten uppgradering av mitt avgassystem en V-bands klämma skall monteras vid downpipen för lättare demontering i framtiden.

Trevlig sommar: Conny